tisdag 30 december 2014

Fina gösar idag!

Hade inte tänkt att åka ut idag men då jag vaknade tidigt i morse så tog jag beslutet att dra ut.
Packade ihop allt och drog iväg.

När jag kom till platsen för dagen var det redan bilar där trots att jag tyckte att jag var tidig, så det blev lite kortare fiskesurr innan utgång.
Efter förra gången då jag trodde jag skulle ta ihjäl mig med pulkan så hade jag nu köpt glidvalla. Köpte något allround glidvalla som är som en liten sprayburk med en svamp längst fram vilken man smetar på skidorna. Kan säga att det blev stor skillnad och tyckte det gick konstigt lätt att dra ut pulkan. Skönt!

Knatade ut en bra bit och slog läger. Körde igång borrningen. Borrade som en stor cirkel framför stolen som vanligt. Johannes och Danne kom ut dom också efter ett tag och slog läger vid mig. Var faktiskt rätt många läger runt mig idag och det är kul då man ser hur dom andra får.

Började sen med utsättningen. Är ganska noga med att loda djup och få allting rätt, det får ta den tid det tar, är skönt att känna att alla spön är rätt riggade vilket ger självförtroende.
Såg att Leffe i lägret bredvid drog en fisk ganska snabbt och tänkte att dom kanske är på hugget idag också.
Mitt i utsättningen så kom dagens första fäll. Knatade dit och fick dagens första gös.
Sen blev det som förra gången att det högg i ett och jag hann inte sätta ut alla spöna utan fick springa på fisk hela tiden.

                                                      Här är den första över rätt vikt idag

Det kanske låter konstigt men det vart ganska slitigt att springa på alla fäll under utsättningen helst då man var ganska trött efter utgången med pulkan. Sen blev det inte bättre av att jag fick ca 15 bom fäll under dagen man sprang med andra ord i onödan. Fisken drar ut några meter lina men sen är den borta. Provade olika knep men dom drog helt enkelt vidare. Dom i lägret närmast hade lika dom också.

                                                           Dagens andra över rätt vikt.

Vet inte vad klockan var men jag fick en kopp kaffe till slut. Hällde upp en kopp tog några klunkar sen kom nästa fäll. Rusade dit och fick dagens finaste gös. Det var det värt att avbryta kaffet för.

                                                    Tredje godkända och dagens största!

                                                Johannes fick en riktigt fin 6+ han också.

Så summan för dagen blev 11st gösar och 6st gäddor för mig. Ett resultat jag är riktigt nöjd och tacksam för!
Ett gäng bredvid oss hade tyvärr inte lika bra fiske och hade inte fått en fisk berättade en av dom som kom över och pratade. Så det är lite spridda skurar över hur fisket går.

Nu är jag bra trött i kroppen och ska ta det riktigt lugnt ikväll men ska gå igenom utrustningen och byta lite vinda tafsar och i morgon är det nyårsafton. Få se om jag orkar ta mig ut då. Tar det beslutet i morgon bitti i så fall.

Ha det gott! :-)                                                       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar