onsdag 15 april 2015

Ny motor beställd!

Ja då tog jag tag i saken i måndags och beställde en ny motor. Fick ett bra pris och dom två säljarna var mycket trevliga så om dom ger bra service vid leverans så får dom lite reklam här på bloggen.

Blev en Suzuki 60hk -15. Har bara hört positiva saker om dom motorerna nu efter jag frågat runt på forum och Facebook sen att färgerna på motorn matchar med övriga färger på båten hade en viss anledning också, hehe! Därav att det stod mellan Mercury och Suzuki.


Mercury verkar ha dåligt rykte om man frågar folk på forum och att vissa firmor inte byter in dom MEN jag har då inte mycket ont att säga om min Mercury 50hk som jag köpte ny i början av 2000-talet så jag kommer då fortsätta rekommendera Mercury i alla fall.

Ja så gammel Trackern får hänga med i år också. Är faktiskt lite svårt att skiljas från sin gamle vän. Har suttit och kikat på lite andra båttyper och har väl sneglat lite extra på en modell men då sviker jag Tracker som har en stor plats i mitt hjärta så det känns lite tokigt.
Får se nästa år vad som händer men då slår jag nog till på något nytt men vad står lite öppet än!

Kommer nog köpa till ett nytt ekolod också till sidescan. Har kikat på H-Bird 999 eller 1199 fick till en bra deal på ett 1199 hos Hjertmarks i Uppsala men dagen efter jag tog emot offerten så tog dom tillbaka det via mail och höjde offerten med hela 8000:-!!!
Sjukt konstigt agerande plus att jag inte ens fick svar på mina mail efter det!?

Ska bli riktigt kul i alla fall att få hem motorn och ta premiärturen! Ska även bli kul och se om den gör någon knop extra även om det bara skiljer 10hk mot gamla motorn. Fast den måste väl bli inkörd först innan det märks. Sen börjar den tuffa jakten på 10+ gösen...

Ha en bra dag folks för det ska jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar