lördag 15 november 2014

Slog till på en GoPro Hero 4

Har tidigare haft en Gopro Hero 2 som fungerat helt okej men kände ändå att jag ville uppdatera mig så jag slog till på en Hero 4 och passade på nu då jag ändå vann ganska mycket pengar på Gäddracet 2014.



Tänkte köpa Black Edition modellen och tittade igenom olika recensioner på You Tube.
Det som avgjorde mitt val att istället köpa Silver Edition var att den hade nästan exakt en timmes längre inspelningstid än Black. Skillnaden i övrigt var inte något jag såg nått värde på utan jag vill ha en kamera som man kan filma med utan att batteriet tar slut precis när fetingen hugger och man vill föreviga det.
Beställde kameran via nätet 16.00 och kl. 11.30 dagen efter ringde det på dörren och där stod budet med min kamera!! Kan man snacka om snabb leverans, imponerande!

Har kikat lite snabbt på kameran nu och ser flertalet roliga uppdateringar som touchscreen, en ny funktionsknapp och att man kan synka kameran till sin Iphone genom en app och där igenom se vad man filmar och även göra en massa inställningar, klockrent i mitt tycke! Räckvidden mellan kamera och Iphone var förvånansvärt bra. Jag har tre plan i min villa och det fungerade bra fast kameran var på övre plan och jag med min Iphone i källaren.

Då jag haft Gopro tidigare har jag en massa olika fästen redan men det jag använder mest är bröstselen och sugkoppsfäste. Bröstselen tycker jag är bra till tex ismete och om man kastar. Sugkoppsfästet är klockrent om vertikalar/prickskjuter och då sätter jag sugkoppen/kameran på motorn och kan därmed styra kameran i sidled genom ratten och man kan se hugget, drillen och när man tar upp fisken osv.

Har ju filmat en del genom åren men fick för ca ett år sedan en rejält elak trojan som krypterade alla mina foton och filmer. Har haft folk till hjälp för att lösa problemet men vi får tyvärr inte få fart på dom. Några filmer är dock räddade genom en lös hårddisk med ett sd kort som satt i datorn blev även det krypterat. Kommer aldrig förstå anledningen till att det sitter folk och gör virus vars syfte enbart är till för att förstöra...

Ska försöka sätta mig in mer i alla finesserna nu men tyvärr kan jag inte provfilma än då man måste ha ett Micro SD kort till denna så mina gamla "stora" SD-kort passar inte. Ska idag kika igenom och beställa ett bra kort sen får det bli en premiärtur med kameran och se hur den fungerar live.


Nu ska jag ut i garaget och förbereda mörttunnan för det börjar snart bli dags att fylla den inför vintern.

Önskar alla en bra dag!! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar